Herhaalrecepten
Wij verzoeken u rekening te houden met 1 week levertijd nadat u bij ons besteld heeft. Bestel daarom uw medicatie tijdig!
Bestellen:
- Via het online portaal van Uw Zorg Online
- Recepten telefoonlijn: 24 uur per dag (0485-476123, toets 2)
- Brievenbus voor recepten: naast de voordeur van de praktijk, 24u per dag. Er hangt ook een brievenbus bij de apotheek. Hier kunt u de oude etiketten in doen of een medicatielijst waarin u aangeeft wat u nodig heeft.
- Voor patiënten met chronische medicatie, hebben wij de automatische herhaalservice. Wij bestellen uw medicatie automatisch en u ontvangt bericht wanneer deze klaar staat. Wilt u meer weten, informeer dan bij ons.
- Herhaalrecept vanuit de specialist. Wanneer u onder behandeling bent van een specialist schrijft deze de medicatie uit voor het ziektebeeld waarvoor u bij hem of haar onder behandeling bent. Heeft u een (jaar)recept ontvangen? Geef dit duidelijk door bij het bestelen van de medicatie. Als het recept verlopen is vragen wij u contact op te nemen met de polikliniek voor een nieuw recept. U kunt ook tijdens het bezoek aan de specialist om een nieuw recept vragen.
In verband met de kwaliteitscontrole en de privacy verzoeken wij u vriendelijk zo veel mogelijk te bestellen via de telefoon, website of receptenbrievenbus. Als u aan de balie komt kunt u de medicatie vaak niet meteen meekrijgen omdat wij geen grote eigen voorraad hebben.
Als u op het spreekuur bent geweest kunt u de medicatie wel meteen ophalen aan de balie (vaak spoedmedicatie als pijnstillers of antibiotica). Het kan echter soms voorkomen dat i.v.m. het voorkeursbeleid de medicatie toch besteld moet worden.
Houd u er rekening mee dat sommige medicijnen niet op voorraad zijn en bij de groothandel moeten worden besteld.
Nogmaals; bestel uw medicatie op tijd!